۲۵.۳.۸۹

تقدیم به مادر سهراب و تمام مادران رنجیده


سهراب است. با همان تی شرت سبز راه راهش. ایستاده میان ماشین ها در شبی که روزش همه با هم زنجیره سبز انسانی ساختیم در این شهر. امشب لابلای عکس هایی که ه پارسال گرفته بود پیدایش کردم. درست در سالروزش.
روح او و همه ی در گذشتگان راه آزادی شاد باد.

۱۶.۳.۸۹

نكاتي در مورد پست پيشين ام

در مورد پست پيشين نكاتي هست فكر مي كنم گفتنشان ضروري است.

اول : تايتل اين پست به نظر خيلي ها "ترسناك" و حتي "بي رحمانه" بوده. من فكر مي كنم اگر بخواهيم با مفهوم س//ق//ط جن//ين شوخي كنيم نتيجه اش يك چيزي مي شود مثل همان تايتل ترسناك و بي رحمانه. فكر هم نمي كنم اين بچه هاي نيامده اي كه لخته هاي خوني هستند با قطر نهايت پنج سانتي متر اين قدر مردنشان وحشتناك باشد. اگر كه هست شما اصلا نمي توانيد بگوييد كه با س//ق//ط موافقيد و بهتر است برويد در صف آن هايي كه به خاطر بي رحمانه بودن اين كار به تازگي يك پزشك را كشتند. س//ق//ط گذشته از آن كه حق طبيعي هر زني است، از نظر من مي شود با آن شوخي كرد و حتي با مفهومش مسخره بازي هم درآورد. هيچ چيزي در اين دنيا تابو يا مقدس نيست و با هر چيزي در اين دنيا مي شود شوخي كرد. من اين كار را مي كنم و به احساسات رقيق شما اهميتي نمي دهم، حتي اگر به من بگوييد بي رحم يا هر چيز ديگري كه واقعيت اين است كه بي رحم نيستم و زيادي واقع بينم.

دوم : من خوشحال مي شدم بحثي كه در گودر در باب قرص ها و داروهاي اشاره شده، در گرفت در كامنت خود بلاگر اتفاق مي افتاد تا همه مي توانستند از بحث پزشكي كه در خلال آن شد، استفاده كنند.

سوم : نوشتن روش س//ق//ط غيرعلمي براي دختران و زناني كه در ايران زندگي مي كنند، نه تنها بد نيست كه در بسياري موارد مفيد است. درست است كه غيرعلمي است اما نامفيد نيست. مادر من در فاصله يازده سال، با همين روش غيرعلمي و علفي، سه س//ق//ط داشت با گياهي به نام "عروسك پشت پرده"؟ (كه من هنوز نمي دانم نام واقعي اش چيست) كه موفق هم بود. ممكن بود كه ناموفق باشد ولي نبود از خوش شانسي شايد.

در مواردي هم دختر توان پرداخت هزينه بالاي اين كار را در مطب خصوصي ندارد ( چيزي حدود پانصد هزار تا يك ميليون تومان) و پارتنر او هم يا پولي در بساط ندارد يا از زير بار هزينه شانه خالي مي كند؛ كه در اين موارد دختر باردار بهتر است به جاي تزريق آمپول پروستاگلندين، اول به سراغ جوشانده جعفري برود چون احتمال خطرش بسيار كمتر است و سايدافكت هاي آمپول را هم ندارد كه احيانا خانواده دختر متوجه بارداري او بشود. در نهايت هم كه اگر اثر نكنند اين چيزها، فرد مجبور به كو//رتا.ژ خواهد شد و به هرحال در آن حالت ناچار به تهيه پول است.

همين.

دنبال کننده ها